söndag 27 maj 2012

Liljekonvaljer till mor

Två ljuvliga dagar på torpet har vi nu bakom oss. Ebbe har hunnit bli hela åtta veckor och jag riktigt känner och ser hur han växer för varje dag. Hans medvetenhet för omgivningen ökar alltmer. Intresset för sina syskon. Gensvaren till oss. Leenden. De små jollrandet. Han iakttar och begrundar. Tittar med en eftertänksam blick. Så mycket att upptäcka!

Vi har badat och lekt, grillat och städat lite. Så har vi hälsat på tant Greta, vart på gudstjänst och plockat liljekonvaljer med. Det är mors blommor. Jag plockade alltid en bukett till mamma på mors dag, som liten. Och idag fick hon en återigen! Nyplockade från tomten på torpet. 

Det är Vardagslyx det! Att ha naturen, det gröna och vackra, fågelkvitter och blommor, precis utanför dörren! 


Morgonmys och kyrkobesök

Bad i Skäremosjön


Majdopp

Vårstäd
Liljekonvaljer till mor
Nu är det bara tre jobbveckor kvar för sambo, sedan har vi tio veckors ledighet ihop!

Me like!

Puss och Kram

3 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

underbara bilder! barnen i hjärtat och liljekonvaljer till mamma, det smälter mitt hjärta. och sommaren ser verkligen ut att finnas hos er..

kramar Lycke

Jennie sa...

Helt lovley bilder, älskar liljekonvaljer!!! Barnen är fina som vanligt. Hur är det med Ebbe i dag? Förstår att ni älskar att vara vid torpet, det verkar vara en idyll! 10 veckor ihop i sommar? Inte illa alltså:) Kram

Sara ~Snövits äpple~ sa...

Hej Caroline! Så fint att hitta till din fina blogg. Så roligt att du tycker om min blogg, gjorde mig varm i hjärtat av att läsa dina kommentarer. Vi har många gemensamma intressen känner jag. Och livets frågor intresserar mig också mycket. Tack så mycket för fina boktipset! När jag var på biblioteket idag så lånade jag bok du tipsat mig om :) Kram från mig till dig