onsdag 16 maj 2012

Instagram och Diptic

Idag har jag laddat ner två nya appar till min iPhone. Instagram och Diptic. Instagram har jag sett att andra använder, vilket är en app som funkar som en foto-dagbok. Och Diptic var en app som Instagram gav som förslag när man ville ha en app för att göra foto-kollage. Perfekt tänkte jag, som verklige har saknat detta.

Instagram har jag inte riktigt lärt mig, har bara tagit ett foto ännu, nämligen det nedanför, när min gosegris sover i vagnen med sin nya loppis-tröja och sin nya handvirkade filt. (Japp, den jag virkade till honom). Så har ni några tips så dela dem gärna med mig!

hannacaroline1 är jag på Instragram om ni vill följa!

Diptic verkar hur rolig som helst, och smidig, bara att välja bilder och så drar man dem till den mall man väljer. Fotot nedanför är från gårdagens promenad här i Billdals Park. Tänk att vi har en sådan ljuvlig park precis runt hörnet, vardagslyx!

Snart är det dags att fara till bvc för att väga och mäta lille gossen. Och även tjejerna ska med. Leia ska nämligen få sin spruta idag!





Ha en fin dag!

Puss och Kram

3 kommentarer:

Anne sa...

Visst är det kul med bägge dessa appar, så fina bilder du lagt upp! Jag har haft dessa appar länge nu och tycker det är kul!
Vill du kolla på mina bilder på instagram så sök på "systeranne"
Ha det gott!

Jennie sa...

Men så fin filten blev, färgerna är så fina tillsammans och lille Ebbe, han är bara bedårande <3 Jag hade Instagram nere men tröttnade och raderade den, kanske ska ta mig en ny titt då!?! Den verkar ju onekligen populär balnd folk, alla har den!
Kram och ha en fin helg, Jennie

Anne sa...

Hej igen!
Det var jag som hittade din blogg och det gick till så här; jag googlade på att virka amigurumidjur och hittade Hjärtekatten. Jag blev nyfiken på dess budskap och hittade på så vis till din blogg. Jag blev helt tagen av allvaret när jag läste om hur otroligt jobbigt ni har det med allt som hänt i familjen och lilla dottern. Jag jobbar själv som IVA-sjuksköterska och har även jobbat på BB och blir helt bestört när jag läser om hur Du/Ni blivit bemötta av vissa inom vårdsektorn.
Eftersom jag har tre barn själv blir jag så berörd när jag läser om Stellas jobbiga sjukdom. Ni verkar vara så starka tillsammans! Man önskar ju att ingen skulle behöva gå igenom så jobbiga saker.
Ha en skön helg och så ser jag fram emot fler intressanta bilder på Instagram ;-)
Kram