onsdag 11 april 2012

Viktökning och virkad babyfilt

Igår var vi på Storkenmottagningen med Ebbe, på sjukhuset. Han vägdes och gjorde hörseltestet. Och hörseltestet var godkänt och vikten väl godkänd! Han har nu passerat sin födelsevikt med 45 gram! Och väger alltså 3645 gram!

Detta känns givetvis extremt lättnande för mig som upplevt det förskräckliga när ens barn vägrar gå upp i vikt, på flera månader. (Stella hade noll viktökning under fem månader som baby, på grund av sin sjukdom då...Hon vägde lika mycket som 4 månaders baby som 9 månaders baby).

Igår var alltså en bra dag för familjen sweetie!


Ebbe på sjukhuset 10 dagar gammal.

Jag har ju förut berättat att jag håller på att virka en babyfilt! Och jag skulle blivit klar med den tills han kom, om han ej hade bestämt sig för att överraska oss genom att vilja komma ut tre dagar tidigare! Så nu är alltså filten ej klar, men det är endast några fåtal så kallade mormors-rutor kvar att virka, och sedan att virka ihop det sista och själv kanten.

Och så här såg det ut för några veckor sedan! Jag hoppas kunna visa er det slutgiltiga resultatet av den virkade babyfilten inom kort!

Mormors-rutor till Ebbes virkade babyfilt

Puss och Kram


6 kommentarer:

LL sa...

Vilken liten sötnos!!! Och vilken lättnad med viktuppgång!!! Hoppas på bara bra dagar för familjen Sweetie nu framöver.
KRAM

Anonym sa...

Underbart att höra att allt gått bra den här gången och fortsätter att göra så. Njut och lev i nuet! Rätt som det är växer de om dig!

Eva

till-vidas-ara sa...

åååh så fiiiin lillen!!!!!!! och grattis till viktökningen, förstår att det känns bra. den där filten blir nog finfin den med!
om målningen min som är färdig nu, har bestämt det så jag inte pillar sönder den :) jo jag har Hans Arnolds bild på rosenbusken i en bok av Astrid Lindgren som förlaga till busken. men jag har målat om den lite, men den blir alltså som en slag parafras, och en symbol i min målning. beundrar denne Hans så mycket, har läst och tittat sönder böcker med hans konst sen små små barna ben :))) och det är akryl.
här har det snöat de senaste två dagarna. hoppas nästa sol tar med sig allt så vi får ordentlig vår någongång ***

söndagskramar Lycke

Sandra R sa...

Han är ju bara för söt! Jag vill hålla i honom och känna den varma lilla godbiten andas på det där bästa sättet som bara nyfödingar gör. <3
Lycka till med bebisfilten. Som det är nu njuter han mer av att känna din varma famn mot sin hud än en gosig filt.
Tusen kramar och ett moln med kärlek.

Aratorps Lena sa...

Åh vilken söt liten baby du har! Jag ville bara kika in och meddela att du vunnit en klocka i min tävling! Grattis!
Ring oss så vi får reda på vilken färg och storlek du vill ha så skickar vi! 0320-72341

/Lena
Fritsla Tyglager / Aratorp

Jennie sa...

Härligt att den lille mannen tar sig i vikt som han ska och så fin filt han kommer att få!! Den var supersnygg i färgerna, jag ser fram emot att se den klar!! Kram