torsdag 17 november 2011

Ballerinor och halsfluss

Denna vecka är det sjukvecka hemma. Leia var sjuk förra veckan och sedan var det Stellas tur. Så klart. Efter några dagar hemma med feber utan att det släppte besökte vi Dr. Och det visade sig att hon hade streptokocker i halsen. Halsfluss. Men det bästa är att antibiotikan är så snabbverkande. Nu efter ett dygn är hon redan betydligt piggare.

Jag måste erkänna att det kan kännas lite långsamt att gå hemma och se samma fyra väggar under sexton vakna timmar. Eller att mycket motvilligt se på Dora si sådär åtta gånger i rad. Så efter några dagar inne börjar man liksom nästan känna sig sjuk och trött själv. Men igår skjutsade jag tjejerna till dansen. Två små rosa ballerinor!

Och jag kan lova er att det var fyrtio minuter ren glädje!

Titta och njut!












Puss och Kram

2 kommentarer:

Bettan sa...

Tack för hälsningen! Blir liksom de flesta andra jätteglad när någon lämnar avtryck i bloggen.
Jobbigt med sjuka barn, det är som du säger - man blir nästan sjuk själv bara av att vara inne hela tiden. Skönt att de kryat på sig och kunde få dansa lite!
kram

Jennie sa...

Hahaha, va sött! Vi har ingenting sånt i den här byn, men jag ska börja kolla intilliggande byar och städer nu för jag tänker att om både Lova och syrrans Hilma vill dansa så kan det löna sig att köra:) Blev ju så besviken att Funky Kidz inte finns här längre för det har det gjort innan:)

Tråkigt med sjuka...hoppas ni slipper det framöver för ett tag...lite förkylda har vi varit här men inget mer

Kram