måndag 22 augusti 2011

Jag hjälper Hjärtekatten

Vet ni vad? Nu är jag en officiell medarbetare i det goa Hjärtekattengänget!

Och jag har redan fått två fina katter på posten! Och några avier som jag ska hämta i morgon.

Eftersom jag känner tjejerna sedan samma "vänta-barn" grupp och vet hur mycket jobb de har med det fantastiska arbetet så frågade jag helt enkelt om det var något de ville ha hjälp med! Och dessutom känns det för mig, som också födde ett sjukt barn, bara någon vecka efter det att Sussans hjärtebarn föddes, viktigt att få hjälpa till och bidra till Drottning Silvias Barn och Ungdomssjukhus som gjort så mycket för oss, och min Stella. Stella föddes med en ovanlig tarmsjukdom, som heter Hirschsprungs sjukdom, som gjorde att hon inte kunde bajsa. Delar av hennes tarmar var "förlamade" och fungerade inte. Vå låg dock på barnkirurgen, avd 327 vilket är någon våning över hjärtavdelningen.

För er som vill läsa mer om Stellas sjukdom och hur det var för oss de första veckorna i hennes liv, kan ni klicka här och börja längst ner


Här ser ni fina Laban (virkad av Eva) och Smulan (virkad av Rebecka)
som kom på posten i veckan.

Puss och Kram

3 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

oj vad fint, och nu fick jag en tår i ögat. och fina katter också. måste pussa på Liten nu..

kramar Lycke

Thepas sa...

Du är bäst!

linda! sa...

fin header!