torsdag 5 maj 2011

34 år, GI och hjärtekatten

Igår fyllde jag år. 34 år. Och det firades med jordgubbar och glass. Men annars äter jag enligt GI. Och då undviker man mat med högt glykemiskt index och definitivt socker. Väldigt skönt, tänker jag då jag mer eller mindre var beroende. Av socker alltså. Så nu blir det grönsaker och ost. Och en hel del nötter. Och massor av kött och fisk. Gott och nyttigt! Och jag har kommit igång med virkningen av min hjärtekatt. Och det är väldans skönt. Då jag får ta det i små doser. Annars skriker nacken. Och det är så himlans imponerade. Att hela 69 av 100 hjärtekatter redan är färdiga och framme hos Therese. Som samlar in alla. Innan hon lämnar över dem till Drottning Silvias. Underbart och fantastiskt på samma gång. Tusen tack alla ni fina. Säger jag en gång till!

Ute är det rätt kallt nu tycker jag. Och det är svårt att klä barnen lagom. Här om dagen var det blott fyra grader. Mitt på dagen. Och barnen var på dagis i sommarjackor. Men hur ska man veta liksom? Vi funderar på att åka till torpet i helgen igen. Trädgården behöver tas om hand. Och det är ju så förtvivlat skönt med tystnaden. Och lugnet.

Nu ska jag hänga upp min nya, fina nya Odd Molly tröja. Som jag köpte till mig själv i present. Och sedan är det dags att sova. Stella ska förresten till tandläkaren för första gången i morgon. Tror ni hon kommer gapa? Hoppas det!


Ny tidning, Gi-kvällsmat (keso, avokado, tomater och pumpa-kärnor) och Hjärtekattsvirkning.

Puss och Kram

12 kommentarer:

Johanna sa...

Hej vännen! Och grattis igen =)! Det låter som att du fick en riktigt mysig födelsedag. Härligt!

GI är bra. Socker kan man vara utan. Fast ibland skulle jag verkligen kunna offra min högra arm för en påse lösviktskarra gottegris som jag eg är =)! Så utemellan, dock långt mellan gångerna, så måste jag bara synda.

kram kram

Anneli Stålberg sa...

Grattis i efterskott! Hoppas att du hade en riktigt härlig födelsedag.
Kram!

Anonym sa...

Grattisi efterskott och vilken fin idé att virka katter!!

Vill säga tack för det fina inägget "Jag gissar".
Jag blev berörd då det kändes som dom var riktade till några av mina bästa vänner som försvann ur mitt liv då jag blev sjuk.

Kram och tack än en gång.

Jennie sa...

I dag gjorde jag en tabbe och somnade med Lova 19.30 för att sedan vakna nu kl 00.30. Inte ok! Nu är jag piggast i stan:( Mmm vilken god kvällsmat du har fixat...jag har ett mellanmål till att äta detta dygnet så jag kokar just nu ett ägg. Vad jag ska ha till vet jag inte än. Jag fullkomligen älskar GI, men ska sluta med bären nu efter rekomendation från en av de andra medlemmarna på sidan...jag hade nämligen gått upp två hekto när jag vägde mig i morse, hmm!!!
Att få en Odd Molly tröja i födelsedagspresent är inte fy skam:) Får vi se den i bloggen?
Jag har kikat på en tunika därifrån som jag gärna ville ha men det slutade dock med en klänning från Flamenco som du kan se i min blogg i ett av inläggen längre ned.
Hoppas ni hade en fin dag i går:)
Ta hand om dig och keep up the good work när det gäller GI
Kram vännen

Thepas sa...

Grattis i efterskott vännen! Förlåt att jag missade den riktiga födelsedagen!

Tack för allt stöd och alla fina ord du skrivit, både om mig och Hjärtekatten.

Sandra R sa...

:)
Klart ni ska ut till torpet i helgen. Lugnt och skönt och miljöombyte.
Jag vill väldigt gärna se din nya Odd Molly-tröja.
Keso, gott. Hoppas så att jag kan återgå till mjölk någon gång. Som det är nu väljer jag hellre mjölkfritt än att ha ont i magen. :)
Den Lantliv ska jag minsann ta och köpa hem. ÄLSKAR tidningar!
Hoppas du får en fin dag och att Stella gapar fint hos tandläkaren.
Stor kram, fina Du!

caroline sa...

Stort grattis i efterskott! I nästa veca är det min tur...39 år. Jag fattar ingenting....nästan 40! Galet!

Lotten sa...

Hej och grattis i efterskott! Vad duktig du är som orkar virka trots värk i nacke...Hjärtekatten är verkligen behjärtansvärt tycker jag. Funderade ett tag på om jag skulle våga försöka virka en sådan... men insåg att jag just nu inte har tiden, tyvärr. Jag kanske virkar en senare... de lär ju behöva fler tänker jag.
Tack, för utmaningen du gav mig för ett tag sedan. Skall se om jag kan ta itu med den någon dag nu framöver.

Trevlig helg! Kram Lotten

Sandra R sa...

Trevlig helg! Bra beslut. <3
Kram

Anonym sa...

grattis i efterskott då! :)

till-vidas-ara sa...

Grattis till dig!!! Vad roligt att du fann din väg till mig. Glad! fint här. och jag läste bakåt och lite om det jobbiga också. Känner verkligen starkt med dig. Hur ni har haft det, kan föreställa mig. Åkte ju själv några rundor på sjukhus för att se om något kunde göras åt flickan jag snart skulle föda för två år sedan, undersökningar i oändlighet. Oftast går det ju bra ändå.
Många kramar Lycke

Tisteln sa...

ett lite sen grattis!