onsdag 27 april 2011

Skrivkramp och Award

Ja jag erkänner, jag har skrivkramp. Och den är något så brutalt hård och elak att jag knappt får fram ett endaste litet ord. Och om ett endaste litet ord ändå av någon anledning lyckas smita emellan mig och krampen så suddas det snabbt ut. Ordet alltså. Därav få inlägg, lite text men mer bilder. Suck! (Ja jag tycker extremt synd om mig själv. Faktiskt!)

Och nu tänker ni kanske att ja ha, men vad bra att det släppt nu då?!?! Men nej då, sakta i backarna, för så är inte fallet. Inte alls. Fingrarna känns oerhört stela och klumpiga och just kontakten mellan hjärnan och fingrarna verkar vara avbruten/bortkopplad/förstörd. Det är som att seg kola kletat sig in i mitt huvud och att jag samtidigt fått en injektion av stelkramp, i händerna.

Ja ni hör. Och inte låter det bra inte. Heller!

Så av den anledningen är jag idag extra glad över den Award som jag idag tilldelats från Anneli! Jag ska berätta åtta saker om mig själv som ni inte hört tidigare (huuu det känns svårt! Ni som känner mig utanför bloggen kommer ev veta det jag h'är berättar, men det kan inte hjälpas), och sedan skicka den vidare till åtta andra bloggare.

1. Jag älskar fart, såsom i att köra bil fort (hm inom hastighetsgränsen då såklart!). Eller som i att rida i full galopp över en stor äng!

2. Jag har haft en piercing i tungan. Nej det gjorde inte ont att ta den, och nej den uppfyllde väl ingen direkt funktion. Orsaken till att jag valde tungan var att det var det enda stället jag var säker på att mina föräldrar ej skulle upptäcka. Fast de gjorde de ju sedan ändå. Såklart. Efter en månad ungefär. (Jag glömde av mig själv och satt och lekte med staven och bet i den).

3. Vid min första arbetsintervju på mitt första jobb (efter det att jag tagit min examen) frågade chefen mig, (han som intervjuade mig), om JAG hade några frågor. "När kan jag börja?" var den exakta meningen jag svarade då. (Kanske en aning för spontant? Men ja, jag fick jobbet!)

4. Jag har åkt akut ambulans tre gånger i mitt liv, och dessa tre gångerna sammanföll sig under en period på 11 månader. För cirka ett år sedan.

5. Jag har sammanlagt ammat barn under 18 månader av mitt liv. Vilket jag först uppfattade som rysligt (aj, aj, aj) och sedan som mysigt (närhet och anknytning).

6. Jag är extremt känslig för ljud när jag sover vilket i sig är ett problem när man har två små barn, bor i ett radhusområde och dessutom har kassa tvåglasfönster i sitt sovrum.

7. Jag har typ 230 högskolepoäng, alla från Chalmers.

8. Författare är mitt drömyrke, utan tvekan! Men detta var ju omöjligt att komma fram till på gymnasiet då valen skulle göras. Och detta därför att vi förmodligen hade Sveriges sämsta svenskalärare, som tog död på all inspiration till att skriva som då eg fanns inom mig!

Jag ger Awarden till

Jenny

Åsa

Therese

Kiqi

Kristin

Jennie

Lisa

Lotten

Puss och Kram

3 kommentarer:

Jennie sa...

Hej igen, å va kul med en award:) Jag ska genast börja klura på åtta sanningar om mig. Det får bli det sista jag gör i dag...sedan är det sängen som gäller.
Jag var inne på Adlibris och beställde den boken du har samt en annan som jag inte minns namnet på nu....men där hade de fokuserat endast på lättlagat...tror det kan behövas med tanke på konflikterna här hemma i dag;)
Haha kul, inte nog med att vi fann GI på samma dag, vi har nästan lika många högskolepoäng också;) Jag tog några på Växjö Universitet och några på Göteborgs Universitet
Du har fler svar hos mig
Kram

Jennie sa...

Köpte en bok i dag som heter "Våra bästa GI recept" Du anar inte hur jag snöat in på detta nu;)Var och handlade mat i dag också,typ tredje gången denna veckan. Snacka om dyrt matkonto;) I dag blev jag superglad när det visade sig att det jag ätit under dagen följde diagrammen perfekt inne på viktkoll. Det är olika staplar som visar rek. dagligt intag av fett, protein och kolhydrater och jämför med dina personliga nivåer. Jag skriver in varje dag vad jag ätit så att jag har koll! Blev du också medlem eller? Å, jag har tusen goda tips att ge dig efter kvällens läsning...får väl skriva ett mail till dig i morgon när jag har lite mer tid. Hur ställer sig Tias till detta? Per har lättat upp lite i dag, men innan var han lite tjurig!
Kram

Unknown sa...

Nu ska jag ge mig på dessa sanningar =) Får se om jag är klar till i kväll.
Mycket skön kommentar till chefen. Helt rätt!
FÖrstår att du vill bli författare, så som du skriver. Underbara texter det jag sett hittills. Men det vet du ju redan att jag tycker. KRAMAR