måndag 17 januari 2011

Tupperware

Måndag morgon. Sitter med kaffekoppen och tittar på nyhetsmorgon. Har precis ätit frulle. En grapefrukt, ett ägg och en grov macka med ost o marmelad. Och tre tabletter. Natten har vart hemsk. Har en förkylning i kroppen som liksom inte vill komma ut. Snoret har fastnat under ögonen... typ. Och när jag böjde mig ner för att knyta skorna i morse när jag skulle gå till förskolan, kändes det som att huvudet skulle sprängas. Något irriterade att ha snor i näsan. Eller ja längre upp. Men inte kunna snyta sig!

Har ni haft det någon gång? Och det hjälper inte med näsdroppar. Sedan har nacken och hela ansiktet och käken gjort ont i natt. Jag fattar ingenting. Hoppas detta med ansiktet är något tillfälligt som snart går över.

Idag börjar en ny omgång av mindfulness-kursen igen. På mitt rehabställe. Det ligger på Frölunda Torg så det är skönt. Att ej behöva åka in till city! Jag vet inte om jag orkar gå dock. Känner mig som sagt bra risig. Värk! Får väl ta några värktabletter och ta mig dit.

Igår hade jag ett plastparty. Japp. En Tupperware-demonstration. Min granne och vän Jennie har börjat sälja. Till min glädje. För jag älskar de burkarna. Med mera. Ja de har ju så mycket mer än bara burkar.

När jag var hemma hos henne på demo runt jul köpte jag en "Mikropluskanna". Nämligen denna. Och jag älskar den. Använder den till att ångkoka grönsaker i mikron. Allra mest. Skivar upp några morötter och pyttelite vatten i kannan och ångfunktion på mikron. (kan köra helt vanligt med) Och grönsakerna blir sådär krispiga och mycket smakrika. Och näringsrika. eftersom man inte kokar bort näringsämnena i vatten som man sedan häller ut. Som man gör på spisen i vanliga fall. Heja denna kannan helt enkelt!

Och igår fick det bli detta:

Två brukar som jag ska ha till mat till Leia och Stella.
Perfekt att ha en ta-med-lunch. Eller fika när vi är på utflykt.

Kommer att användas flitigt nu när vi åker till
Sälen och äter lunch i värmestugan varje dag.

Pressa med stil!
Mmmm vad gott det ska bli med färskpressad jos!



Smarta burkar att ha pålägg i.
Staplas på varandra.


Och detta var min gåva för att jag höll i en demo.
Helt otroligt generöst. En elfri matberedare! Hurra!



Visst var det fina grejer? Jo minsann. Det tycker jag. Nu ska jag försöka få igång min stackars kropp och koma iväg till sjukgymnasten.

Ha en fin dag,

Puss och Kram

7 kommentarer:

Linda S sa...

Bihålorna Carro! Böjer man sig fram för att tex knyta skorna så känns det som att huvet ska gå sönder. Vidrigt! O nässpray hjälper inte, o det liksom känns i hela huvudet, ansiktet, ibland nacken.. Låter som det kan vara det du åkt på?

Vad fina grejer! jag har inte varit på tupperware sen jag bodde hemma! Så många bra grejer!

Stina sa...

Ja, det är absolut bihåleinflammation på gång. Ajajaj, stackars dig, jag känner alltför väl igen de där symptomen. Iväg till läkaren med dig och skaffa antibiotika på en gång! Krya på dig! Kram, Stina

Stina sa...

Just det där med att det spränger i huvudet då du böjer dig fram och det dunkar vid kindbenen är klassiska symptom. Och jag brukar ha väldigt ont i tänderna och käkarna dessutom, precis som du skrev. Som tur är hjälper ju antibiotikakuren, men det tar ett tag att bli av med skiten, tyvärr.

Jennie sa...

Hej på dig vännen! Din stackare som ev. åkt på bihåleinflammation, KRYA PÅ DIG snabbt! Vilken fin gåva du fick i går från Tupperware, men även de saker du köpt! Jag har också de där burkarna som du ska ha mat i till Stella och Leia. Jag köpte dem när Lova var några månader och har haft jätte mycket nytta av dem. Till majsbågar i skötväskan till mat i kylen som blivit över (en liten portion som passar till Lova) och så har hon ätit direkt ur dem när vi varit hemifrån. Jag köpte skedarna också(2-pack med fodral till vilket var praktiskt när man ska stoppa tillbaka dem i skötväskan)
Tupperware har mycket bra saker och så blir man så glad av att titta på sakerna, härliga färger och fin design!
Lyx att ha en granne som säljer;) Kraaaam

Johanna sa...

Usch, det lät inge vidare. Du skulle behövt en kur med...http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19790406000053&DocTypeID=7&UserTypeID=2

Jag älskar tupperwaregrejer. Synd att det ska vara så dyrt bara. Fast om man tänker på hur länge de håller så är det eg inte så dyrt. Vilken värdinnegåva du fick, wow!

Hoppas du kryar på dig! kram

Jeanette sa...

Åh nej, jag glömde detta igår. Man kanske kan få köpa något av grannen ändå? Inte ens ett svar har jag fått iväg. Förlåt!! Hoppas du mår bättre snart. Själv har jag ständig huvudvärk sedan flera månader tillbaka o. idag på jobbet började det flimra för ögonen. SUCK... Kram o krya på dig!

Sandra R sa...

Usch ja, sprängande huvud får jag alltid vid förkylning. Hoppas du kom iväg idag.

Den där micropluskannan har jag också. Kanon! Och citruspressen. Och hundra andra "bra att ha"saker från Tupperware. :) Det är ju fint med livstidsgaranti på deras utbud.

Krya på dig, vännen. Kram