tisdag 25 januari 2011

En liten hälsning från oss

Sport på tv. Vin i glaset. Barn i säng. Och jag framför Martins nya snygga MacBook. Dagarna rullar på här uppe i Sälen. Leia susar nerför backen. Jag dricker kaffe som aldrig förr. Och Stella bygger Lego inne i värmestugan. Mathias ränner mellan backarna och värmestugan. Och Malin och Martin är lite överallt. Vi grillar korv vid tio minus. Och förfryser våra tår. Vi åker lite pulka. Lagar lite mat. Och myser. För fullt. Inga måsten. Inget städ. Ingen tvätt. Och bara frisk luft och massa kul. (Helt objektivt utan någon försköning alls. Ja vi har absolut inget gnäll alls. Inga trötta barn. Och värk? Vad? Har jag haft det? Och frukosten går ner utan tjat. Inget krångel vid påklädning. Stella är som ett litet ljus. Slänger inte alls av sig vantarna hela tiden. I tio minus. Så att händerna blir små röda kalla pinnar. Nej inget sådant. Och korvgrillningen. Ja det tog väl bara fem minuter att få fyr på elden. Ja absolut inte en timma i alla fall. Och då hade vi ju inte letat ledig grillstad en timme redan. Nej då vi sprang rätt på första bästa lediga. Och nätterna. Barnen sover utan problem. Stella har inte alls ramlat ur sängen. Jag har inte ont alls. Och dessutom har vi såklart inte tappat liftkortet. Nej då. Det gör man ju inte första dagen. I synnerhet inte när man inte alls köpte fel liftkort och kom med det som var för fem dagar istället för sex dagar. Nu kan ju jag inte åka ändå så det spelar ju ingen roll. Utifall vi hade köpt fel. Som vi sedan hade tappat bort. Japp. Inget sådant alls. Nepp. Allt går lika smidigt som vanligt. För familjen sweetie!!)

På kvällarna bastar vi. Och spelar spel. Eller somnar i soffan.

Och i morgon är det tredje dagen på skidskolan. Och det blir gulashsoppa till lunch. Jag minns onsdagen för ett år sedan. Då dagen slutade med ambulans till Mora. För min sweetie. Men i morgon har vi andra planer. Som sagt. Så inget besök i sjukstugan då inte. Hoppas jag.

Puss och Kram Och varsågod


!
Första dagen i backen gick såhär för Leia.

Fint väder har vi!

Syskonen på promenad.





Mina trollungar

6 kommentarer:

Linda S sa...

Vad duktig hon är, både skidor och lift helt själv!!!

Sandra R sa...

Åååh, vad gulliga tjejerna är i bastun. Som små tomtenissor.
Fint att ni har det bra. Som tur är kan vi förvränga ordet bra i tusen varianter. Bra!
Stor kram och njut vidare.

Unknown sa...

Vad underbart ni verkar ha det! Och vad otroligt duktig Leia är!!

Kramar hemifrån Götet

Johanna sa...

Guuud, jag blir alldeles grön av avund när jag läser hur ni har det! Vill oxå!!! Men ni om ngn är värd en sådan upplevelse. NJUT!

kram från norr

Jennie sa...

Guud va mysigt ni har det! Forsätt njuta och kom hem utan brutna ben:)
Bilderna på tjejerna är jättefina! Tyvärr kunde jag inte se filmen på Leia i backen, men jag får göra ett nytt försök senare!
Ta hand om er familjen, kram

Jennie sa...

Nu kunde jag se filmen utan att den höll på och ladda och ha sig;) Jag slogs av hur duktig hon är, så ung och ändå så duktig! Fixar liften som ingenting ju!!! Det syns att hon varit i backen en del, haha:)