lördag 4 december 2010

Typsikt

Lite typiskt är det allt. Att man verkligen anstränger sig. Med än det ena, än det andra. Såsom städar. Med stort S. Ja såsom i att putsa fönster och damma på omöjliga och möjliga ställen. Handlar mat. Och handlar ingredienser till julfika. Och julmust. Glögg. Julöl. Saft. Och sedan då bakar. För att några timmar innan de mycket väntade och väntande gästerna kommer, få en lllskrutt med feber.

Bara att ringa de där tråkiga samtalen. Och ställa in.

Så nu sitter vi här. Med ett skinande rent hem. Mat och fika för tjugo personer. En sjuk baby. Och två trötta föräldrar.

Och jag tänker, typiskt. Så himla typiskt!

Söta små katter som vill ätas.

Och detta är resultatet. Av nya fönster, färdigmålad vägg
och nya gardiner på plats.

Leias rum. (Ursäkta suddiga iPhone-bilden).
Vägglampa ska inhandlas.


Leias franska balkong.

Puss och Kram

6 kommentarer:

Johanna sa...

Nej vad tråkigt att höra om inställda planer! Hoppas den lilla piggar på sig snabbt.

Rackarns vad fint Leia fått i sitt rum! Nu fick jag plötsligt ett riktigt makeover-sug.

kram

mojje sa...

ja, du. Typiskt var väl verkligen rätta ordet.

Jennie sa...

Caroline, först av allt, va fint det blev i Stellas rum!! Väggen och gardintyget är som gjorda för varandra. Klockrent! Det här som du säger med att man förbereder och ser fram emot något och så blir det inte av. Jag vet exakt vad du menar, jag fick nyss ställa in träffen med Kiqi uppe i Göteborg pga sjukstuga här hemma:( TRIST! Nu håller jag mina tummar för jul på Liseberg med min kompis Maria och sedan julfika i Billdal. Det är min plan!! Jag jobbar mycket helger nu så det gäller att ha lite tur också!

På tal om småttingarnas rum, jag vet att jag lovade ett inslag om Lovas rum. Jag har inte glömt bort det bara inte hunnit....men det kommer!
Hoppas ni får en fin andra adventkväll
Kraaaaam

Sjabbig men chic sa...

Men åh, vad fint det blev!!! och det där med att få ställa in i sista minuten känner jag igen. Det hände även någon nyårsafton och till och med en julafton när barnen var små. Fast vi gjorde festligt och drog soffor och låg och mös med feber ändå:) Hoppas att det är friskt hos er nu.

Kramis Lisa

Åsa sa...

Åhh, hoppas det är friskt igen hemma hos er! Så typiskt att behöva ställa in, tråkigt!

Wow, vilken härlig färg i Leias rum, så snyggt! Helt rätt att måla om igen, heja dig!

Kram!

Unknown sa...

Men Caroline, näääää vad typsikt =( Som du planerade och pratade om denna fika när vi sågs. Och bara det att man gör den himla krafansträgningen som kroppen eg inte orkar, och så blir det inte av. Usch då!

Förövrigt var Leias rum supermysigt! Varmt och härligt =)

Kramar