måndag 13 december 2010

Dag fyra, det här åt jag idag

7.30 ett glas vatten
8.30 frukost, havregrynsgröt på Saltå Fiberhavregryn med krossade linfrön, kanel, russin och mandlar med sojamjölk till, en vörtbrödsmacka med smör, julskinka och senap, en kopp kaffe med laktosfri mjölk samt vatten
11.30 ett äpple, vatten
13.30 lunch, spagetti och köttfärssås på älgfärs, morotsstavar och vatten att dricka, till efterrätt kaffe med laktosfri mjölk och en halv lussebulle och en chokladbit
16.30 fika på förskolan vid lussefirande, två pepparkakor, en lussebulle och en skumtomte från Stellas godispåse, kaffe med mjölk
18.30 middag, två vörtbrödmackor, en med ost och en med stekt ägg, vatten

Och nu ska jag nog ta mig en kopp te, annars känner jag att det får räcka för idag. Men jag hade gärna satt i mig den där halva plåten med morotskaka jag har i kylskåpet, eller chokladen vi fick vid helgens glöggmys, eller pepparkakorna vi bakade, eller varför inte knäcken som står kletig och god i mitt kylskåp?

Eller så tar jag mig en kopp te... med mjölk och honung, och drömmer vidare om allt gott som skriker "ät upp mig" här i mitt hus!

Vad har ni ätit idag alla lussefestsfirande tjejer och killar, mammor och pappor?

Puss och Kram

4 kommentarer:

LindaS sa...

mums, jag blev hungrig av att läsa ditt inlägg! :) Här har det mest blirvit ostmackor idag för min del, men ett par fattiga riiddare fick jag ner också.Chips o ostbågar o cola, eftersom jag var sjuk i helgen och hade sett framemot lite gott.... ;)

Mikaela sa...

Låter som en god och bra matdag. Fick gotterna vara ifred ;-)?? Här firar vi lucia idag så det blir nog lite glögg ikväll på dagis. Utomhuslucia och båda barnen ska vara med. Så mysigt det ska bli!! Kram

Sköna o Gröna Ting sa...

Haha.., det var mig ett sant nöje och komma in här och läsa, jisses vilken skön humor du har Caroline:)
Jadu, inte skulle jag avslöja vad jag stoppa i mig i går men jag kan berätta att det bakades sex sorters kakor i går och det förklarar kanske den del!!!

Roligt att du ville vara med i min tävling om att vinna dom söta kringlorna, jag håller tummar och tår för dig!
Kramar till dig...
Marianne

Jennie sa...

Mycket bra matdag, balanserat! Men visst är det så att frukosten ofta är bra ur ett näringsperspektiv sedan blir det värre och värre med dagen...eller du upplever inte det så! Jag äter helt klart mest "skitmat" på kvällarna, tyvärr! Saltås saker är kanon!
Kram på dig