lördag 2 oktober 2010

Lördag

Pappan målar tak. Mamman virkar filt. Och lillan har haft lekdate här hemma med sina två polare. Stora tjejen kom hem idag. Efter fem nätter hos mormor och morfar. Det har ätits taccos och mysts i soffan. Med jordnötter, morötter, chips och dipp. En helt ny företeelse för ettåringen som hade fullt upp med att gömma chips i dippet. Och byta skålar för alla godsakerna. Det är alltså lördag hos familjen sweetie.

Igår fredag fick det bli nya skor. De är otäckt lika mina ridskor. Fast dessa luktar inte häst. Och är alldeles blanka. Och dessutom mycket praktiska. Och helt moderiktiga. Det är naturkompaniet som har så fina skor. Där skulle jag kunna handla en helt ny vintergarderob. Oj vad mycket härliga ullkläder och varma jackor och mössor de har.

Ha en fin lördagskväll alla! Och tusen tack för alla fina kommentarer. Ni är underbara, mina läsare. Vad vore bloggen utan er?

Filten jag virkar till Leias nya rum.

T målar tak i Stellas kommande rum.

Nya skor. Till mig.
Puss och Kram

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilka snygga skor!! Naturkompaniet har mycket fint:)

Låter som ni har en riktigt mysig helg!

Sköt om dig!

Kraam Jenny

Anonym sa...

Fin filt! Fint rum! Fina skor! Kram syster :))

Jennie sa...

Åååå va fint det blir i rummen, vitt och fräscht och med träpanel!! Kanoners!!! Hoppas det blir fler bilder på renoveringen:)Inte helt fel med en händig man, ellerhur? Målade han hela taket själv? I så fall, hade han ont i armarna sen? Min pappa gnäller nämligen jämnt om hur jobbigt det är att måla tak;)
Snygga skor!!! KRAMAR