måndag 18 oktober 2010

Livskvalitet

Vi bylsade på barnen massor av kläder. Och packade ner en god matsäck. Och gav oss iväg på en segeltur. Det var precis så ljuvligt som livet kan vara. Och ska vara. Att höra hur vinden tar tag i seglet. Blicka ut över horisonten. Och bara få en stillsam stund på havet. En tid för njutning. Närmare naturen kan man inte vara. Det är livskvalitet det.

På väg till båten som de har liggande knappt tre minuter från huset.

Ebba och Leia väntar på bryggan.

På väg ut på havet.

Så kom vinden och vi fick chans till att hissa segel.

Ljuvligt.

Allt som behövs för att hålla rätt kurs är en iPhone.

Sötaste fyraåringen.

Spännande att blicka ut över havet tyckte Stella.



Så var vi framme. Svenne fyr var vår destination.
Fika i det strålande vädret.

En mycket vacker plats för att byta blöja.

På väg hem igen. Det tar på krafterna att vara ute på havet.
Här tar Albert sig en liten tupplur. Och Stellioni mutas med banan.

Finast värdparet. I matchande overaller.

Jag har sådan tur. Att just jag har världens finaste kompis. Det är ett privilegium det. Tusen tack för en underbar helg familjen Mauland. Vi har haft det så mysigt!!!


Puss och Kram

6 kommentarer:

Linda S sa...

.... wow! Jag saknar ord! Det låter fantastiskt underbart!

Sandra R sa...

Jag tar ett djupt andetag och kan känna den salta havsdoften i näsan. Om jag blundar hör jag vågskvalpet mot båten.
Alldeles ljuvliga bilder! Förstår att det varit en riktigt bra helg, på alla sätt och vis. Det är ni värda!
Kram

Jennie sa...

Ååå va mysigt ni har haft det, vilken blå himmel!! Snacka om att välja rätt dag för en utflykt:)Ungarna strålar!!! Vi har också en stor båt med sovalkolv som i och för sig är inställd nu, nästa vår får ni åka med oss på Västkusten (om inte Per hinner sälja den innan dess;)
Hoppas ni njöt i fulla drag! Kram på dig

Maria sa...

Finaste vännen! TACK för att du delar med dig. Det gör att jag ännu en gång får uppleva vår fina helg tillsammans. Tar man många bilder så blir det också många som blir bra... Hoppas och tror när jag ser på bilderna att du kanske glömde smärtan för nåt ögonblick... Ser ut som din vecka också började bra. Glad i dig vännen!
KRAMAR m

Jenny sa...

Hej Caroline!
Åh vad härligt det ser ut!! Verkligen livskvalitet:)

Sköt om dig!

kraam Jenny

Sjabbig men chic sa...

Underbara bilder! Och fina vänner det är grejor det!

Ha det finast!

Kram Lisa