fredag 10 september 2010

Några ord

Dags för höstblommor att ta plats
Observera tröjan hon själv tagit på sig,
en mkt för liten i stl 86, så går det när man har gemensamt klädskåp på förskolan!


Ena krukan består av...ja du, säg det!

Tänkte skriva några ord om veckan. Är väldigt trött nu. Så det får bli kortfattat. Vi har i alla fall planterat höstblommor i krukorna ute. Leia hjälpte till. Blommorna lyser nu vacker i härliga höstfärger här ute. Och man blir riktigt glad när man ser dem. Jag har även vart på ett nytt rehabställe. Inget ställe för fortstatt träning utan mer en bedömning och ett utlåtande. Av läkare och sjukgymnast. Det är bra. Tror jag. Tog lite väl hårt på krafterna dock. Belv sängliggande dagen efter. Avskyr starkt när ambitionerna och mina egna små mål överträffar vekligheten. Det känns som jag faller platt. Men inte på mållinjen. Utan vid första delstoppet. Och det är en mycket frustrerande känsla.

Hur jobbigt det dock känns i en stund är det som att allt lättar när man kommer till förskolan för att hämta. Och två små goda barn, MINA barn, sitter och leker med lera. Och skiner upp i ett leende när de får syn på en. Hela jag blir varm. Och återfår energi.

I eftermiddag har vi vart på fredagsmys hos några grannar. Fika och lek och massor av prat. Väldigt trevligt! Tusen tack Sara med familj för att ni är så underbara. Och lagar så goda våfflor. Det värmer med!

I helgen är det tjejhelg. T åker på konferens med jobbet. Och vi får ser vad som står på schemat. Vi tar helt enkelt dagen som den kommer. Det blir bäst så. Verkligheten och livet är här och nu. Och nuet får avgöra vad verkligheten fylls med. Ögonblicket får styra.

Nu ska jag sova, i morgon är det sex månader sedan på dagen, sex månader sedan luften gick ur,

puss och kram

1 kommentar:

Johanna sa...

Skrev precis en låååååång kommentar till dig som försvann i cyberrymden :(((!

Orkar inte skriva om den så....kram på dig o hoppas att eran tjejhelg blir toppen :)!