onsdag 29 september 2010

Det är höst

Det är höst. Folk skrapar rutor på morgonen. Och jag plockar fram mina Uggs för morgonpromenaden till förskolan. Gräset ser sådär vitt och krispigt ut. Det biter i kinderna men morgonsolen värmer samtidigt skönt.

Det är höst och vardagen är i full gång. Jag åker på mina aktiviteter varje dag. Försöker få en lagom bladning av träning och vila. Stretching. Värme. Massage. Mindfulness. Och lite doktor med mera.

Det är höst. Det är den årstiden jag alltid älskat. Det är årstiden då allt liksom börjar om. Man får en ny chans. Som en pånyttfödelse. Det är så det känns. Vardagen drar, efter sommarens avbrott, igång på nytt. Jobb. Förskolan. Aktiviteter. Tv-program. Du kan vara med från början. Du är född på nytt. Jag kan känna energin inom mig. Jag kan möta dagen med entusiasm. Känna hopp och förtröstan inför framtiden. Trots det där lilla subtila inom mig som skaver och gör ont. Det där såret som knappt är märkbart utåt. För dig. Trots det.

Det är höst. Det är en ljuvlig årstid. Årstiden som ger min själ ro. Jag njuter av att se löven falla. De faller ett efter ett. Tills bara ett naket träd står kvar. Och jag vet. Att även denna gången kommer de komma tillbaka. Löven. Livet. I full blom.

Det är höst. Jag känner livet inom mig. Livet och energin. Men påminns samtidigt om hur skört det är.

Det är höst och jag tänker, kanske måste man dö en smula för att kunna leva ännu mer?


Idag blev det en härlig höstpromenad.
Hög klar luft och en värmande bländande sol.


Puss och Kram

7 kommentarer:

Jenny sa...

Vilket fint inlägg Vännen, vad bra du skriver:)

Sköt om dig!

Kraam Jenny

Annika sa...

Underbart skrivet!
kram Annika

mojje sa...

Du är så klok du!! Kram.

Sandra R sa...

Jag älskar dina inlägg! Utan din blogg hade livet varit lite tråkigare, lite svårare.
Tack för senaste kommentaren i min blogg.
Ha en härlig dag! Kram

Maria sa...

Wow! Sà har jag aldrig hört att hösten kommenteras. För mig har den lite av att gà i ide, gà ner i varv, förbereda sig inför vintern, allt gàr pà sparlàga. Men du, jag ska försöka varva in dina positiva käsnlor om hösten i min vardag - tack för vackra ord och tankar!

Caroline II sa...

Vackra underbara du.

Anonym sa...

Jag kommer aldrig sluta gråta när jag läser din blogg.. Älskar september, då jag föddes...