torsdag 19 augusti 2010

Två dagars vila

Jag älskar att baka. Allra helst bröd. För det kan jag sedan äta med gott samvete. Obegränsat.

Idag har vi satt en deg. Jag och lilltjejen. Som troligen påverkats av dagisstarten rätt rejält. För idag var det gnälligt efter förskolan. Men det får det vara. Barn får vara trötta. Jag mammor med för den delen.

Nu ska degen vila. I två dagar. Innan det är dags att fylla formen och grädda den i ugnen. Två dagars vila. Utan att bli störd. Eller avbruten. Två dagars vila för en deg.

Orättvist!

Puss Och kram

6 kommentarer:

Sandra R sa...

Haha, du är så härlig! Orättvist gott bröd. Tur att du får äta av det, sno åt dig lite av vilan då.
Dunderkram

Familjen Lindström sa...

Jag är jättedålig på bröd, mest för att jag brukar glömma bort att jag bakar om det ska jäsa eller svalna etc. Då börjar jag med något annat och sen glömmer jag... Så ett bröd som ska jäsa/vila två dagar låter absolut något för mig, då kan jag glömma med gott samvete ;)
Kram på dig

Johanna sa...

Ja verkligen orättvist!!! Jag skulle oxå vilja ha två dagars vila utan att bli störd! Å vilken dröm! Speciellt nu när jag har sambon på bortajobb och jag är ensam med barnen, phu! kram

Anonym sa...

Ja visst är det orättvist!
Men medan degen vilar får du njuta av tekakorna i stället...
/Bettan

Jenny sa...

Hej Caroline!
Vad kul det var att göra polaroidbilder, tack för tipset:)
Vad gott med hembakt bröd:)
Imorgon ska jag försöka mig på att baka finsk blåbärskaka, får se hur det går, är inte nån expert i köket;)

Javisst, efter lunch på måndag blir perfekt!

Trevlig helg!

Kraam Jenny

Familjen Lindström sa...

Hur har det gått med brödet vännen?! Nyfiken ;)

Axel får 1 ml/dag så doseringssprutan är perfekt. En spruta om dagen :) Axel älskar också sin Flagyl, han överdoserade ju när han var liten, helt hysteriskt, fick ringa giftcentralen och allt men det gick bra. Efter det tog det någon vecka innan han ville ta Flagyl igen men sen var det ganska snabbt glömt...

Helgen har varit super, vi firade 11-årig bröllopsdag i går! :)

KRAM!