onsdag 7 juli 2010

Torpapremiär

I morgon är det premiär. För familjen Sweetie på torpet. Mitt älskade Dunkebo. Jag ser såååååå mycket fram emot det så ni kan inte ana. Att bara få vara för sig själv. Inte en granne på flera km. Jo en, på andra sidan sjön. Men de stör inte särskilt mycket.

Jag ska lyssna på fåglarna. Jag ska lyssna till vindens sus. Jag ska ligga i en solstol och se molnen sväva förbi. Och jag ska bada naken i sjön. Jag ska grilla korv på kvällen. Och jag ska bli myggbiten. Jag ska leka med mina barn. Och jag ska bara vara. Med min familj Och för mig själv.

Det behöver vi alla ibland. Få vara för oss själva.

Som pricken över i't håller vi på att renovera lite där ute. Vi och vi. Min sötaste pappa fixar och donar. Tusen tack för det käraste pappa. Vi kommer att frångå det mycket spartanska livet utan elektricitet där ute och faktiskt få el. Men rinnande vatten och avlopp. Där går gräsnsen. Nej det blir att kissa ute i det fria och diska nere i sjön. För så har det alltid vart.

Sommar 2008, Leia och Hanna badar i polen

Sommar 2009, Stella myser framför brasan

Sommar 2009, utedass är och förblir det på Dunkebo!

Puss och Kram
Ps, Stella är utskriven från ortopedin på Östra och det firas just nu med ett glas rosé Ds

5 kommentarer:

Jennie sa...

Å, va glad jag blir när jag läser att Stella är utskriven från ortopedin:)HEJA STELLA!!! Vilket mysigt ställe du har, rena fyndet för stressade storstadssjälar! Håll hårt i det:)Här nere i lilla byhålan har vi närma till landsbyggden och till små söta röda stugor med vita knutar. Ingen ovanlig syn här om jag säger så:) Man kommer snabbt ut i naturen här och man vänjer sig snabbt vid den lyxen också;)Ni gör helt rätt i att behålla utedasset,det är ju bara charmigt och ger den rätta "torp-känslan". El kan vara ganska gott att ha, det blir ju aningen enklare med matlagning till barnfamilj då;) Jag vill så gärna hälsa på er där ute, jag försöker nu sen någon dag planera upp sommaren lite mer. Jag ska jobba lite också!! Vi har folk överallt i Sverige från norr till söder som jag lovat att vi ska hälsa på. Jag vet bara inte hur jag ska få ihop det hela;) Några får nog helt enkelt vänta på oss till höstkanten!!! Varför blir det så här varje år, när sommaren väl kommer blir man nästan ställd för att planeringen inte riktigt håller. Det är väl för att vi är urkassa på att planera;) Sedan ska ju Per starta en verkstad den 2 augsti och det är ganska fullspäckade dagar nu veckorna innan. Allt ska klaffa med inventarier och lokal. Många kramar till er och hoppas ni får en mysig vistelse på Dunkebo

Malin sa...

Men gud vilket mysigt litet ställe ni har! Hur kommer det sig att ni har ett torp ute i "ingemansland"? ;)
Grattis till utskrivningen av Stella! Måste kännas skönt!
Klart du ska fira med ett glas rosé!

Kramar!!

Johanna sa...

Vilket drömställe det låter som!!! Ett ställe helt i min smak :)! Passa på att bara vara och njuuuuut av livet! Massa sommarkramar...

Sandra R sa...

Hurra, hurra för Stellas utskrivning! Det värmer hela hjärtat att ni kan stoppa undan en del nu.

Det verkar vara ett härligt torp, jag håller med om att utedass hör hemma på ett sånt ställe. Men el är alltid bra - det behöver ju inte användas hela tiden.

"jag ska bada naken i sjön"... :) Det är guld!

Stor bamsekram till dig. Ha det underbart på torpet.

Mikaela sa...

Va underbart det låter!! Men så är ju smålands skogar helt fantastiska (inte ett dugg partiskt alls trots att jag är uppvuxen mitt i en av de skogarna...) Jag hoppas ni får en underbar semester. Kram