torsdag 10 juni 2010

Avslutning på förskolan

Regn, regn, regn. Älskade och hatade sommarregn. Jag njuter av att känna dina svala droppar mot min kind. Och jag förargas över hur du tvingar oss att vara inomhus. På en avslutning på förskolan. Jag önskar att det var solens strålar som smekte min kind. Samtidigt som vi sjunger sjunger "Den blomstertid nu kommer". I kör. Barn och vuxna klämmer i.

Jag mår bra av barnsång, jordgubbstårta och trevlig sällskap. Jag mår bra av vatten och regn. Jag njuter och förargas på en och samma gång. Och jag kan inte bestämma mig över vilken känsla som ska ta över. Jag kan inte komma fram till om jag älskar eller hatar. Dig välbekanta, omtalade och uppmärksammade sommarregn.

Regn regn regn, sommarregn

Vårens tema har varit bondgården och här ser ni alla djuren

Små kor, får, kaniner, grisar och ett troll

Mmm jordgubbstårta

Jag kan äta, mamma kan tvätta och pappa kan klippa


Puss och Kram

10 kommentarer:

Johanna sa...

Vad trist med regn på en sommaravslutning! Men jag misstänker så vägde de söta djuren, den fina sången o den goda tårtan upp :)! Härligt!

Jag tycker att Stella ser kanonfin ut i sin nya frilla :)! Fler bilder önskas! Men jag förstår din frustration, jag hade blivit crazy om Jimmy gjort ngt sådant! Han pratar ofta om att snagga Agnes och Gud nåde om den dagen kommer!!! kram på er...

Sandra R sa...

Så fina barnen var! Och jag tycker att Stella blev jättesöt i nya frisyren. :)
Regn, hata eller älska. Jag väljer det senare, det är iaf sommar. ♥ Bästa regnet är ljummet och klockan är sent på kvällen - springa halvnaken och barfota med dropparna mot huden.
Kram och sov så gott!

Anna sa...

tur att man blir glad av barnsång och tårta i alla fall när renget faller:-)

Jenny sa...

Hej Caroline!
Visst är det typiskt att det regnar på avslutningen..det gjorde det för Tindra igår oxå så de fick hålla sig inomhus.

Vilka fina bilder, speciellt på de söta små "djuren":)

Sköt om dig,

Kraam Jenny

Thepas sa...

Nämen har ho blivit klippt lilla Stella! Så fint! Ge oss fler bilder.

Vi är så kluvna till om vi ska klippa Theo tills han börjar dagis. Han är ju så lockig och fin men luggen når ned till hakan.

Jennie sa...

Å, va söt hon blev Stellioni;) Lova får ha sitt satt i en klämma numera, det är så tunnt att det inte kan vara i en svans mitt på huvudet, men ändå är det långt och måste komma bort från ögonen...men det är ju givetvis bara de allra minsta pyttesmå klämmorna som funkar;) Även Leia är så söt i sin Me&I klänning. Härliga bilder! Kram

Anonym sa...

Supermysigt! Åhh! Leias fiina klänning.. en sådan ska jag ha på mig på mina barns avslutningi morgon ( fast större då ).. remember ;)) Förmodligen får vi stå på skolgården i regn.. som förra året.. kram syster yster <3

Caroline II sa...

Åh så söta! Klart att man ska gilla sommarregnet - det är ju sommar i ordet :)

Åsa sa...

Det ser rätt mysigt ut ändå!
Jag vill också se fler bilder på Stellas nya frilla! Jag skulle aldrig våga klippa själv... Och inte Rich heller haha :)
Ert regn verkar ha hittat hitåt idag, men utan planer så gör det mig inget.
Hoppas du har en fin dag!
Kram!

Jenny sa...

Hej Caroline!
Klart vi har blöjor till Stella! Kom förbi när det passar så hjälper jag och José dig!

En go bloggvän till mig, Therese/Sockenvägens söta frågade om nån vet hur man tar patent i sitt senaste inlägg. Vet ju att du jobbar med sånt så jag tipsade henne om dig och din blogg. Hoppas det var OK?? :)

Kraam Jenny