söndag 18 april 2010

Ensam

I natt ska jag sova själv. I huset alltså. Jag är nu alldeles ensam hemma. Känns märkligt. När hände detta sist? Att man sov helt själv alltså.

Ja men visst låter det underbart. Och jag hoppas att det är just den känslan som infinner sig i kväll- i morgon på morgonen.

Men det betvivlar jag.

Jag vet, man ska vara optimistisk. Och det är ju precis sådan jag är. För det mesta. Eller förr kanske jag ska skriva.

Hade jag inte haft så förtvivlat ont i hela förbannade nacken, huvudet och ryggen, avdomningar i armarna, ilningar i armbågarna och ilningar i benen så kanske jag hade sovit som en prinsessa. När man faktiskt inte på något sätt kan bli väckt av en Ilbattioni eller en Lejonunge.

Stella är alltså kvar på barnkirurgen. Febern ligger stadigt på 40 och crp ökar fint varje dag. Precis fel håll med andra ord. Men jag känner mig fortfarande trygg. Jag tror att hon har ett virus i magen som ger detta. Problemet är bara att magen blivit mycket bättre men crp fortsätter att stiga. Så vi får se vad dr nr 2 överläkare säger i morgon på morgonronden. Några provsvar väntar vi fortfarande på. Vissa odlingar tar tydligen 6 hela dagar!

I vilket fall. Jag saknar dem. Min familj. Och jag är arg för att jag har ont. Jag vill ha dem här. Och jag vill vara smärtfri.

Jag vill bli väckt av Illbationi om nätterna. Jag vill kunna stiga upp och hjälpa Leia och gå på toa halv sex varje morgon. Utan att vara nockad i sängen. Av smärta.

Hoppas det blir så snart. Tills dess får jag acceptera situationen och leva här och nu. Eller hur var det nu?


Dagens Stella- barnkirurgen isoleringsrum nr 1.


40 graders feber nockar inte mig!

Puss o Kram

4 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Vännen!
Men vad mycket elände ni drabbats av, tycker det räcker nu, det känns som ni haft mer äön er beskärda del på sistone.. Stackars lilla Stella som hamnat på sjukhus! Hon ser ut att vara vid gott mod trots den höga febern..vilken liten kämpe!
Hoppas både hon och du mår bättre snart!!

Stor kram!
Jenny

Elin sa...

Usch, det gör så ont i mig att läsa om hur du har det nu Caroline! Både att du har sån smärta och mår så dåligt, och sen att lilla Stella är sjuk och att du inte kan vara med henne. Hon har det bra tillsammans med sin pappa men jag förstår att du också vill vara med henne, och vara nära henne på sjukhuset och att du även vill finnas till för Leia och ta hand om henne. Hoppas du kan sova gott inatt, och att ni mår bättre snart! Kram Elin

Frida Falk sa...

Vad fin hon är! Förstår att det känns ensamt, svårt att njuta när allt är upp och ner. Kram så länge.

Sandra R sa...

Kramas och vill göra allting bra i er fina familj.
/Sandra