torsdag 4 mars 2010

Så var hela första veckan avklarad...

Nu var min första arbetsvecka gjord. Det har verkligen gått fort! Jag har definitivt startat med raketfart och fått massor av roligt att göra. Har redan hunnit med cirka 10 möten och starta upp två stora utredningar/uppdrag. I em när jag gick hem kände jag att jag egentligen lätt hade kunnat komma tillbaka i morgon. Och det är ju så klart en skön känsla. Att man trivs på sitt jobb. Super-viktigt!

Nu när jag sitter här framför datorn är jag helt sjukt super-trött. Orkar knappt trycka på tangenterna. Trött har jag förvisso vart mycket innan med. När jag var hemma med barnen. Men då var man mer mentalt trött. Eller lite uttråkad. Eller rastlös. Eller ja, supersömning med. Men nu är jag rätt fysiskt trött. Eller utmattad.

En fördel som kommer på köpet med jobbet (alltså förutom de uppenbara fördelarna jag skrivit om innan såsom träffa kollegerna/äta lunch i fred/ använda sin hjärna på ett vettigt sätt/ lära sig nya saker/tjäna mer pengar) är allt papper man får. Nu svämmar huset över av papper igen. Och då snackar vi hushållspapper, pappershanddukar (som är perfekt att torka små babyrumpor med) samt toapapper. Vi får ju ta det som ställs ut på vissa hyllor gratis. Verkligen en förmån när man har små barn som kladdar och kletar.

En annan fördel är jag sover mycket bättre om nätterna när jag ej ansvarar för Stella. Jag kopplar av på ett annat sätt trots att jag sover i samma rum, bara andra änden av sängen.

Ytterliggare en fördel är att man inte går hemma och äter då och nu. Vi har ju lunch och något mer blir det inte på cirka 9 h. Förutom frukosten då men den äter jag antingen hemma eller så tar jag en macka framför datorn i handen på morgonen. Där utöver blir det typ 2 äpplen. Det är def positivt för hela kroppen att inte följa en 10 månaders babys kostvanor, vilket jag gjort innan!

En sista fördel, nog så viktigt är att man har en andledning att shoppa nya kläder och skor. Man kan ju inte gå omkring som en hemma-mamma på jobbet! Här kommer mina nya skor jag köpte i lördags inför jobb-starten nu. Hittade de på typ 2 sek i första affären. Ibland har man helt enkelt tur!



Nice!

Nu ska jag nog slänga mig i soffan och halv-glo på tv. I morgon ska jag till frisören. Hurra! Hoppas det blir fint!!

Puss o Kram

6 kommentarer:

Jennie sa...

Inspirerande att läsa om din jobb-start:) Vilka fina skor du hittat, härlig färg! Hur går det för dig nu med pulvret? Här går motivationen upp och ned. KRAM

Sandra R sa...

Härligt att du trivs på jobbet!

Såna skor som du har köpt, hade jag för måånga år sedan. Snorhala OCH vita! Är dina äkta skinn?

Ha en härlig helg, vännen! Kram

maria sa...

hej Carol! Det blir ett inlägg här istället för en telefon. Börjar bli lite sent, har gått i ett idag. Men jag ska pröva på nytt. Måste bestämma helg vi skal ses. Saknar dig och din goa familj. Bra jobbat denna vecka! er så glad att du trivs på jobbet.Glad mammma, glada barn och sambo. God natt söta du! Skitläckra skor förresten! ônska jag hade ett annat jobb ibland där jag kunde klä upp mig lite. Känns som jag går runt i pjamas för jämnan...
KRAMAR

Jenny sa...

Hej!
Kul att du kommit in i jobbet så snabbt igen:)
Visst är det bra med allt papper o annat som vi får via jobbet! På lagret där jag huserar får vi ju en hel del produkter att ge bort som blivit över. Hör av dig om du behöver blöjor till Stella så fixar vi det;)

Supersnygga skor!

Kraam Jenny

Jeanette sa...

Härligt att du trivs på jobbet och skönt att det gick så fort att komma igång. :-) Det är ju en särskilt bra känsla att jobba när man har full hemmaservice oxå. Lycka till med kalasandet i helgen. Kram!

Louise sa...

sv:
Tack ! Jag kan bara rekommendera dig att skaffa den. Det är den särklass bästa bilen jag haft. Hade en av samma modell innan fast bytte in den nu i och med den nya! :)