onsdag 31 mars 2010

När?

Efter regn kommer solsken, säger de. Just nu hällregnar det. Så mycket att det känns som att jag behöver en flytväst. Eller en livboj. Eller både och.

Idag var det sjukgymnastik- bestående av samtal, massage och undersökning. Kanske är det min flytväst? Mitt substitut för att orka med vardagen? Någon som både lyssnar och rehabiliterar.

Sedan var det liten snabblunch på stan. Ensam. I regnet. Med värk.

Även påsk-presentköp till barnen. Och snabb-besök på jobbet. Snälla kolleger. Medlidande. Saknad!

Längtan! Efter att få komma tillbaka. Efter att få vara med.

Varför skulle just jag stängas ute?

Varför?

Och när tusan ska det sluta att regna?

Och vart är min livboj?

Puss o kram

5 kommentarer:

Åsa sa...

Åh gumman, önskar det var nåt jag kunde göra! Du är verkligen inte värd detta. Men "hang in there" snart så måste det bara vara din tur att få lite flyt! Undrar vad som händer då? Något riktgt, riktigt bra tror jag!
Kramar i mängder till dig, kom ihåg att du är super!

Linda sa...

Åh, en varm kram till dig! Det är så ofattbart hur mycket som ska hända just dig och dina, vi får hoppas att du har förbrkat hela livets otur snart, så det bara kan bli solsken sen! Kram igen!

Familjen Lindström sa...

Många kramar till dig! Jag har varit lite dålig på att kommentera... men jag följer varje steg du tar ;) och tänker massor på dig!

Nu åker vi upp och åker skidor några dagar, hoppas verkligen att det kommer massor med solsken på dig medan vi är borta och att tanken på att ens behöva en livboj har försvunnit!

Massor med styrkekramar och tack för alla uppmuntrande kommentarer!!!

Jag ska skriva mer till dig när vi är tillbaka!

/Malin

Jeanette sa...

Hoppas verkligen det vänder snart!! Kram och Glad Påsk!
Kramar

Caroline sa...

Tack för alla kommentarer- det värmer!
åsa: tänker på dina ord varje dag,s ka försöka! Och ja.. hur ska detta kompenseras kan man undra?
linda: Jag håller helt med dig! Fattar inget alls...
Jeanette: Ja det hoppas jag med, glad påsk till dig med!
malin: Tack! Ha en underbar resa!