lördag 6 mars 2010

Lördag

Åhhh så var det Melodifestivalen på tv hela kvällen. Igen. Samma bidrag. Den där andra chansen är-bara-för-mycket. Jag kan stå ut med de första omgångarna om man har lite att göra vid sidan om. Men att få lyssna på alla de bidrag som vi redan röstat ut. Fy! Jag som dessutom avskyr traditionell schlager. Just nu spelas Alcazar. *ryser* Det är nog höjden på intetsägande musik. Det vill säga. Musiken säger mig inget alls. Den väcker inga känslor. (Förutom avsky). Jag försökte titta på Tyst vittne på fyran men det var inget för mig heller. Kanske dags o skaffa fler kanaler?!

Så, vad har jag gjort idag?
Jo, min minsta solstråle vaknade redan vid sextiden. Det är för tidigt. Efter cirka en timme sittandes i vår säng babblande som aldrig förr somnade hon helt plötsligt om. Ljuvligt att ha henne nära. Jag intensivgosade och njöt av hennes närhet.

På dagen åkte jag o Leia till stallet. Det var verkligen strålande väder så det var skönt att komma ut. Man känner hur våren är i luften och det sprider glädje och energi i hela mig.

Förresten, för er som är intresserad, så här blev slingorna. Det blir en rätt jämn färg vilket jag vill ha. Vill inte att det ska vara för randigt liksom. Och inte för ljust. Lite lagom mellan sådär.

Nyfixad!


Köra häst.

Och köra Åsna.


Sedan bar det av på ettårskalas. Barnet i fråga fick massor av fina paket. Och stora. En massa olika åkfordon så nu är det bara garaget som saknas. Mina barn var nog ivrigast på att prova allt.


Rolig gunghäst.

Och denna vill jag prova med...


Nu snart ska jag gå och lägga mig. I morgon är det hela 2 stycken kalas (ett 2 års och ett 3 års). Får ladda inför det.

I natt är det för övrigt Tias tur att ha Stellioni. Och tur är nog det. För i natt fick hon ett helt iskallt glas vatten över sig när jag skulle ge henne välling. Jag tog nämligen med ett fullt glas vatten upp för jag var törstig. Ställde det på nattduksbordet. Stella låg på min kudde bredvid. Och vips fick hon hela över sig. Mest i ansiktet och håret. Hon var bra arg på sin mamma där ett tag. Tog väl cirka en kvart att lunga ner henne.

Hur som helst, go natt på er och ha en trevlig söndag i morgon!

Puss o Kram

4 kommentarer:

Anna sa...

Haha, vattenglas slutade jag med för länge sedan. Nu kör jag bara på flaska som jag fyller på och skruvar åt korken hårt:-)

Familjen Lindström sa...

Hej!
Nu är jag tillbaka i civilisationen ;) ska bli kul att läsa i kapp och se vad som hänt i ditt liv medan jag varit borta. Hoppas första jobbveckan har gått bra och jag hör av mig snart igen när jag är uppdaterad ;)
Kram!

Jennie sa...

Å, stackars Stellioni som fick kallt vatten över sig mitt i natten:( men va gör man, det är ett ögonblicksverk!Här hemma är det mycket "slå på näsan" just nu, bokstavligt talat! Hon kryper för fort fram, armarna hänger inte med och vips faller hon framåt på näsan;) Vilka undebara foton! Sött födelsedagsbarn:) Kram

Jennie sa...

Å glömde ju skriva, färgen i ditt hår är underbar! Perfekt nyans, det var den nyansen jag ville ha när jag satt hårmodell. Vet inte om du läste om det? I alla fall, det blev pannkaka av allt(tänk urin/morot färg)Jag fick mörk färg med mig hem för att fixa till det, vilket jag har gjort i dag och jag blev nöjd! Kram