onsdag 6 januari 2010

Piggelin

Det är verkligen ingen gammal klyscha att man blir pigg av att träna. Nu har jag lyckats få egentid och gått till gymmet två dagar denna vecka och jag är redan piggare. Jag är inte det minsta trött nu. Helt otroligt! Nästan så att endorfinerna sprutar ur öronen tror jag. En ritkgit piggelin med andra ord.

Jag har det som nyårslöfte. Att prioritera mig själv. Det borde ni andra småbarnsmammor ha med! Just det att faktiskt kunna strunta i att exempelvis följa med ut i pulkabacken idag för att gå och träna cirkelgym som var på schemat idag. Det var verkligen hur kul som helst. Man är i grupp, cirka 15 personer på 20 olika stationer och så gör man en övning i 45 sekunder för att sedan byta övning/maskin på 10 sek och sedan är det dags för nästa igen. Detta är säkerligen inget nytt fenomen men för mig var det nytt. Jag har ju trots allt inte besökt något gym på så mycket som ettochetthalvt år så det har väl hänt en del! I alla fall på gymmet här i Billdlal där jag hänger numera!

Vad har ni för nyårslöften där ute?

Hur har det gått för Stella och maten då?
Jo hon fortsätter att äta och äta och äta och jag är lyckligare än någonsin. Dessa tre dagar har hon ätit som en häst. Det måste vart i måndags det vände totalt. Hon äter alla sina mål fast oftare än innan. Redan var tredje timme eller ibland varannan timme vill hon ha mat. Och för att inte prata om nätterna. Jag är helt chockad. Men hon vaknar och vrålar i högan sky, har aldrig hört henne vråla så högt och hysteriskt innan. Vi gav henne en vällingflaska och hon drack upp hela. Och som att det inte skulle vara nog upprepande vi förfarandet efter en si sådär 4 timmar. (Hon som innan denna dag knappt aldrig druckit en hel vällingflaska i hela sitt liv).

Nu hoppas jag att min lilla gaphals kan komma till ro och åtminstone sova över 5 h på raken under natten. Lugnast för oss alla så. På lördag åker vi ju till Sälen (vilket gör mig liiite nervös om man kollar ut på vädret, vill ju inte köra i blixthalka!) och det vore lättast för oss alla om hon sov lite bättre då. Inte minst så hon inte väcker de andra tre barnen i stugan!

Vi har förberett Sälen-resan lite idag med. Nämligen lagat två middagar, plus dagens middag så 2 köttfärspajer, 2 formar med kassler o grönsaker samt en middag med fläskfilé, färsk basilika och citron med pasta, har vi lagat idag. PHU! Fast nu är det gjort.

På vår semester ska vi mysa och förhoppningsvis åka skidor och inte laga så mycket mat.

Puss o Kram syns i morgon!

5 kommentarer:

Milla sa...

ÅÅÅÅÅKKKKKKKKKKAAAAAAAAA SSKIIIDDOOORRRRRRR!!! och MYYYYYYYYSA!!!!!!!!!!

Vi sover som stockar så oroa er inte för det!
Vi får köra lugnt och försiktigt! I VÄRSTA fall få vi väl vänta med att åka en dag, det viktigaste är ju ändå att vi kommer upp helskinnade ;-) LÄNGTAR!!!

Nu ska jag sova!! Puss på dig min vän!!!
Härligt med att vara Piggelin, själv känner jag mig mest som en storstrut ;-)

Thepas sa...

Åh så härligt med en matglad bebis! Heja Stella!

Maria sa...

Hej vännen!Härliga nyheter! Blir så glad, så glad!Så glad! jag känner det i hela kroppen!Stella äter och du svettas runt med 15 andra damer i en ring:).tycker själv cirkelträning ër topp eh... även om det nu var ett tag sedan.
den där piggelinen gjorde att jag fick lust på glass. âr hemma från jobbet med streptokockinfeksjon i halsen så det er väl det enda som kanske kan slinka ner. Nån tyckte väl det var dax och vara lite sjuk igen..
Idag fyller kl 37år. Hurra!
Ha en härlig vecka i sälen!Kos er med all god mat!Kör FÔRSIKTIGT!
Kram på dig! maria

Caroline sa...

maria.Men usch o fy är du sjuk nu igen?! :-( Näe nu ska du allt krya på dig!! Ja vi ska allt köra jätte-lugnt! Puss o kram till dig!!!
thepas: Ja det är verkligen underbart!!
milla: Ja myyys! Hoppas resan blir så bra som vi önskar! O att vi kan vara ute he he...

Unknown sa...

Å, vad härligt att Stella äter igen och dessutom att hon äter så mycket!! H¨ller tummarna att det fortsätter!