fredag 1 januari 2010

God Fortsättning på det nya året hälsar jag er alla!!

Det går faktiskt att kombinera ett traditionellt nyårsfirande med en sjuk och ledsen Stella. Det blir dock lite svettigt emellanåt. Och man får ta lite avbrott i middagen. Och trösta, byta blöja, amma, försöka ge välling, ge lavemang, amma, trösta, byta blöja och så vidare. Men jag tror nog inte våra härliga nyårsgäster tog särskilt illa upp.

Jag måste erkänna att jag fick lite panik när Stellas läkare ringde upp oss vid åtta tiden på kvällen igår mitt emellan förrätten och huvudrätten. Ni som har haft med sjukhus och prover att göra vet ju att man inte vill att de ska höra av sig efter det att prover tagits. För ingen kontakt betyder att allt ser bra ut.

Hur som helst. Han ringde min mobil tjugo minuter i åtta. För att göra en längre historia kortare kan jag sammanfatta samtalet med att avföringsproverna visade på virus mm och blodproverna visade inga avvikelser. Så det förklarar varför hon har så ont i magen. Hon är ju extra känslig och nu har någon elak liten sak letat sig in i magen på henne. Typsikt! Det går över på 7-10 dagar. Får se om aptiten kommer tillbaka då. Hoppas det. De skulle höra av sig nästa vecka från DSBUS. Skönt!

Nyårsfirandet här hemma var supermysigt! Vi städade och handlade allt så hjälptes vi åt att laga maten. Eller ja, Camilla, tusen tack för hjälpen du gjorde väl det mesta!

Nu får vi hoppas på ett ljuvligt och alldeles underbart år 2010! Det tror jag säkert att det blir! Det finns ju så många fina ljusglimtar även i den allra mörkaste vinter! Se själva!


Nyårsfina barn!

Förrätt.

Hungriga barn!

Molly o Stella leker.



Pulkaåkning.

Det är något halt ute idag!


Nerbäddad Molly.

Puss o Kram o God Fortsättning till er alla mina vänner och alla andra där ute!!

3 kommentarer:

Malin - mamma till h-barn sa...

God fortsättning fina du!

Vad jobbigt med Stella, men ändå skönt att ni fått reda på vad det är, och att det inte är något "allvarligt". Finns det något hon kan få i sig som är skonsamt mot magen och tarmarna?

Det verkar ändå som om ni hade en supremysig Nyårsafton?!

Styrkekarmar och massor med kärlek till dig och din fina familj.

Milla sa...

Visst hade vi det mysigt!!!! Och Mathias nykterhets test i pulka backen var ju bara pricken över i:et för en helt fulländad nyår kväll natt dag :-) Nu blickar vi framåt till sälen!!! Yippiiieeeee

Jennie sa...

Ett gott nytt år på er också! Härliga bilder från nyår!!!