lördag 30 januari 2010

Lördag

Tack för de svar jag fått! Det är så skönt att få lite nya råd. Så får man välja det man tror kan passa en. Just nu verkar Stella vara lite dålig i magen osv så vi provar inga "tuffare" metoder nu utan försöker bara finnas för henne och hjälpa hennes mage på bästa sätt.

Hade Stella inte haft Hirschsprungs sjukdom hade jag inte vart så "velig". Men nu så blir det mer att man går på känslan. Ingen vill ju vara för tuff mot ett sjukt barn.

Natten som var vart lika hemsk- med skillnaden att det var Tias som hade Stella och jag sov. ;-) I natt är det min tur. Egentligen borde vi ha henne halva natten var men nu tar vi en natt var och varannan istället. Jag sov halva natten i vårt rum och halva i gästrummet. Det var vid 3 tiden. Jag tänkte att om jag ska vara pigg idag är det nog lika bra att jag byter rum. Sedan fick jag sovmorgon till halv elva. Helt otroligt! Nu tänker ni att jag borde hålla käften och vara glad och pigg. Ja så tänker till och med jag. Fast jag är ju inte jätte-pigg. Inte jätte-trött heller. Jag tror det är det konstanta gnällandet från Stella kust nu som tär lite på psyket.

På måndag ska vi träffa Stellas överläkare. Skönt. Längtar redan. För hon har ju helt klart problem och mår inte bra. Så det blir skönt att kolla upp henne igen!

Idag har jag och Leia vart i stallet. Vi har ju våran egentid på lördagar. Bara hon och jag. Ur-mysigt och välbehövligt. Alla 3 åringar borde ha egentid med sin mamma! Idag fick barnen åka pulka efter de små shettisarna. Två hästar, fyra barn, två pulkor och en äng där solen glittrade i snön. Livet när det är alldeles ljuvligt. Och jag njöt.

I morgon ska jag ha Me&I träff hemma hos mig. Det ska verkligen bli roligt och träffa massa gamla vänner man ser för sällan samt vänner man träffar ofta och grananr runt omkring! Jag fullkomligt älskar Me&I kläder. Få se till och inte shoppa allt för mycket bara. För Leia är precis mellan två storlekar nu, 98/104 håller hon på att växa ur men 110/116 som är nästa stl hos dem är på tok för stort nu.

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Får ladda lite mentalt nu.

Vi hörs i morgon

kram

1 kommentar:

wonderkarin sa...

Skönt att du har fått bra råd.
Jag tycker inte alls att du är velig, du är en supermamma som vill göra det som är bäst för din dotter.
Håller helt med dig om att alla treåringar ibland borde få ha sin mamma heeeelt själva.
Jag prenumerar på din blogg med Reader för jag tycker den är så väldigt bra.