måndag 2 november 2009

Tråkiga siffror

Idag är det en dag av tråkiga siffror. Det första handlar så klart om Allsvenskan. Fel resultat kan vi här från Bästkusten konstatera! 2-1, mycket tråkiga siffror.

En fundering jag hade idag var att att sätta sk "etiketter" på mina inlägg. Då kan folk som ej vart här inne innan snabbt hitta vad mina inlägg handlar om. Men insåg att det är fullständigt onödigt i dagsläget. För vad mer än sömn och sjukhus eller Stellas sjukdom skriver jag om eg?

Mångfalden på min blogg är alltså inte så jätte-stor. Förklaringen kommer här;

Eftersom jag inte funderar över vad jag ska blogga om på dagen/innan, utan bara sätter mig här och skriver det som faller mig in, är de lätt hänt att de känslor jag har för stunden speglar mina inlägg. Kanske lite för mycket? Jag är ju en känslomänniska. Dvs är jag trött, handlar mitt inlägg om det, eller om sömn. Är jag glad, skriver jag något glatt. Är jag ledsen, blir det gnäll. Och eftersom jag nästan alltid får egentid när hela familjen sover, dvs på kvällen, är jag nästan alltid trött när jag ska blogga. Jag måste byta blogg-tid! Detta håller inte.

Nog om det, ska fundera vidare på detta om blogg-tid.

Så till min dag;
Idag var Tias ledig från jobbet. Semester. Han hade helt enkelt hoppats på andra siffor igår av Allsvenskan avslutning. Tråkigt som sagt att det inte blev så. Men mysigt att ha honom hemma igår kväll! Och inte på krogen.

Vi var på mitt jobb en kort sväng. Vi behövde handla i personalbutiken. Toapapper och sådant. Sedan var jag uppe på avdelningen. Alltid lika trevligt. Men har alltid för lite tid!

Efter det var det dags att åka till bvc med Stella och väga o mäta. Återigen tråkiga siffror;
- 7950 gram den 2 Nov.
- 7950 gram den 1 Okt..
- 7770 gram den 2 sept.

Vi kan konstatera att hon gått upp 180 gram sedan den 2 Sept. På 2 månader. Usch och fy. Ledsen mamma! Nåväl, med tanke på allt som vart kan man förstå detta. Hon har vart sjuk. Hon har fått sondmatas. Hon har sövts och fastat. Och efter det blev hon sjuk igen.

Fast vi får många fina kommentarer av folk vi möter. "Åhh vad fin hon ser ut". Och det stämmer. Så klart. (säger en helt objektiv mamma!) Dock hade jag önskar att de runda kinderna var tillbaka!

Vår tarmterapeut ringde upp oss i fm. Väckte mig och Stella. Hon är för gullig. Undrade hur det gått efter helgen. Och ville boka in oss för tid till henne. Sedan ringde de från kirurgmottagningen med. Vi skulle ju få en återbesökstid sedan lördagens akuta besök. De jobbade dubbelt idag på DSBUS. Jag fick tacka nej till den tiden för vi fick en till Dr Mats hos tarmsköterskan istället. Men bra att de verkligen följer upp henne.

Ska dit på onsdag.

Nu måste jag gå och lägga mig. Om inte annat för att öka mångfalden på bloggen! För inte vill ni läsa om ämnet sömn varje dag?

Sist men inte minst; Grattis Stockholm till Sm-guldet!

Puss o Kram

1 kommentar:

Sandra R sa...

Jättetrist att inte guldet gick till er. Vi hoppas på fortsatt spel i Allsvenskan nästa år. Två matcher kvar.
Jag är som du, skriver det som faller mig in och min dagsform återspeglas i inläggen. Men det är ju så det ska vara. Vill någon planera kan det vara all idé att skriva en bok eller en novell. Jag bloggar för att ventilera och berätta för de som inte träffar oss om hur vardagen har varit.
Dina inlägg är bra, livet är ju bra!
Kram